Hovedstrømsskjema
Rekkeklemmetabell
Dreieretningsvender er et system som gjør at motoren kan rotere to retninger, dette er ganske normalt å bruke på port, garasjedører og skyvedører. Når vi trykker impulsbryter S2, skal motoren starte å rotere ene retningen. Trykker vi impulsbryter S3 skal den rotere andre retningen, den har en felles stopp, og når vi trykker impulsbryter S1 skal den stoppe motoren. Ved feil skal termisk motorvernet F3 utløse, denne skal stilles etter motorens merkestrøm. Dette er en utvidelse av start og stopp av motor, og med en ekstra start bryter og felles stopp bryter. alle start bryterne skal være i parallellkobling.
Husk å dele og like oss på sosiale medier!
Hei.
SvarSlettEr det ikke feil i hovedskjema på dreieretningsvenderen? skal ikke fasene snus på q2?
Hei, da er feilen rettet opp. Takk for at du la merke til dette.
SlettMed vennlig hilsen
Elfag Entusiastene
Ser dere har merket begge spolene på styrestrømskjemaet -Q1, men den til høyre skal vel være -Q2? I tillegg bør dere vel legge til forrigling som hindrer at -Q1 og -Q2 slår in samtidig.
SvarSlettHei,
Slettda er feilen rettet opp. Takk for at du la merke til dette.
Med vennlig hilsen
Elfag Entusiastene
Hei,
SvarSlettEr ikke Motorvernet merket feil?
Ser ut som det er sammenblandet med styrestrømsikringen.
Det er ikke samme nr etter -F på Hovedstrømskjema, Styrestrømskjema og Arrangementstegning.
På Hovedstrømskjema står det -F2, på Styrestrømskjema står det -F4 og på Arrangementstegning står det -F3.
På Arrangementstegning står styrestrømsikringen merket -F2, men på Styrestrømskjema står styrestrømsikringen merket -F3.
Det ser ut som dette går igjen på flere av de forskjellige tegningene som er her.
Hei.
SlettDa er feilen rettet opp. Takk for at du la merke til dette.
Med vennlig hilsen
Elfag Entusiastene
Styrestrømskjemaet er feil. Dette er jo start fra 2 steder.
SvarSlettHei.
SlettDa er feilen rettet opp. Takk for at du la merke til dette.
Med vennlig hilsen
Elfag Entusiastene
Når det gjelder plasseringen av rekkeklemmene som vist på tegningen i styrestrømmen, så blir vel disse feil plassert med tanke på utgående kabler fra tavla. Feks Q1:14 må vel gå til motsatt side av X1:12 for å ikke blande hva som er inne og på utsiden av tavla, eller?
SvarSlettArrangementstegningen stemmer ikke, dere må bruke startbryter 2 og 3, ikke 3 og 4
SvarSlett